لیانالیانا، تا این لحظه: 10 سال و 7 ماه و 9 روز سن داره

لیانا عسل مامان و بابا

نرم نرمک میرسد اینک بهار...

1392/12/3 15:21
نویسنده : مامان مهنوش
3,237 بازدید
اشتراک گذاری

گل شب بوی نازم دیگه وارد اسفند ماه شدیم ، اسفندی که بوی عید ازش به مشام میرسه و قاصد بهار و نوروزِ ، اسفندی که به خاطر حس طراوت و سرزندگیش همیشه برام ازبقیه ماههای سال متمایز بوده و یه جور دیگه دوستش داشتم و امسال با وجود توشکوفه بهاریم برام از همیشه قشنگتر و دوست داشتنی تر شده ، تصور این که امسال در کنار سفره هفت سین خونه مون دو تا گل سنبل خوشبو و زیبا دارم دلم رو سرشار از شور و شعف میکنه ، و من هر چقدر بابت این هدیه های زیبا و ارزشمند شکر خدا رو به جا بیارم باز هم کمه ، و ارزو میکنم  که هر زنی که عشق به داشتن فرزند در وجودش شعله ورِ  بتونه این حس ناب و بی نظیر مادر شدن رو تجربه کنه و ازش لذت ببره....

       

      بهار

 

  قندک مامان امسال قرار بود به پیشنهاد بابایی و از اونجا که اکثر کشورهای اروپا رو قبلا دیده بودیم برای تعطیلات نوروز یه سفر آسیایی داشته باشیم ،  حتی کشور مقصد رو هم انتخاب کرده بودیم ، اما وقتی متوجه شدیم که برای عید قرارِ که دایی جونت یعنی برادر عزیز من بیاد ایران ترجیح دادیم که سفرمون رو کنسل کنیم و عیدمون رو اینجا در کنار خانواده بگذرونیم و سفر رو بذاریم برای یه فرصت دیگه ، البته قطعا سفر داخلی در پیش خواهیم داشت که امیدوارم سفر خوبی باشه و بهمون خوش بگذره

 

و اما این روزها خیابونهای تهران به مرور داره رنگ وبوی عید و بهار رو به خودش میگیره و مردم دارن برای خوشامد گویی به عمو نوروز و خدا حافظی با ننه سرما خودشون رو آماده میکنن ، و این یعنی شلوغی و ترافیک بیش از حد که از طرفی آدم رو کلافه میکنه و از یه طرف هم با دیدن شور و شوق مردم برای استقبال از بهار آدم رو به وجد میاره و سرشار از حس و حال بهاری میکنه                                                                                                                                                      

ما هم مثل بقیه مردم این روزها در حال تدارک سور و سات عید هستیم تا بتونیم یه عید به یاد موندنی و خاطره انگیز رو در کنار شما دو تا گل قشنگم تجربه کنیم ، و لازم به گفتن نیست که وقتی با دو تا وروجک کم تحمل آدم میخواد دایم در حال خرید و گشت و گذار باشه چی به سرش میاد!نگران ولی خوب این هم از نوع سختی های شیرینیه که بعدها تبدیل میشه به یه خاطره قشنگ و گرچه آدم از نظر جسمی خسته میشه اما روحش تر و تازه میشه و جلا پیدا میکنه ! که خوب این کلا خاصیت و ویژگی خرید کردنِ! زبان                                                                                                                         

تو عروسک ناز مامان هم این روزها یه کمی بهانه گیر و نق نقو شدی که فکر میکنم این بی تابیت تا حدودی مربوط میشه به خارش لثه هات که از حالا دارن آماده میشن برای رویش اولین مروارید های قشنگت، چون دایم هر چی که دم دستت باشه رو میکنی توی دهنت و با لثه هات گاز گازش میکنی! و این میون عروسکات ، لباست ، سرشیشه ات و حتی دست مامان هم بی نصیب نمیمونه از این نوازش لثه های نرم و نازکت بی دندون ملوس مامان

 

 هفته گذشته هم برای اولین بار با هم دیگه رفتیم به یه کالسکه سواری سه ساعته تو هوای آزاد! من و تو و فاطمه جون باهم دیگه پیاده رفتیم تا تجریش و یه گشت و گذار درست و حسابی داشتیم و کلی هم خرید کردیم ، تو گلکم هم تمام مدت توی کالسکه ات خوابیده بودی و جالبِ که نه سر و صدای ماشین ها و نه دست اندازها و چاله چوله های پیاده روی  خیابون ولیعصر بیدارت نکرد! واز قرار معلوم کلی هم کیف میکردی که ضمن کالسکه سواری و زیر پتوی گرم و نرمت بگیری بخوابی! و خوب از این به بعد که هوا کم کم داره  خوب میشه این پیاده روی جزو برنامه های هفتگیمون خواهد بود                                                                                                                        

و دیگه این که قرارِ از این هفته  و همزمان با پایان ماه پنجم به توصیه دکترت غذای جامد رو با فرنی ارد برنج برات شروع کنم ، نمیدونم چرا این قضیه برام با یه حس عجیب و متناقض همراهِ ، از یه طرف خوشحالم که داری روز به روز بزرگتر میشی و تا چند وقت دیگه میتونی با ما سر میز غذا بشینی و غذای خودت رو بخوری و از طرفی از تصور این که داری دوران شیر خوارگی رو به مرور پشت سر میذاری و دیگه یه نوزاد نرم و لطیف و شیرین که بوی شیرش آدم رو سرمست میکنه نخواهی بود دلم میگیره و غصه ام میشه! میدونم که چقدر دلتنگ این روزها خواهم شد ، این دلتنگی رو یه بار سر برادرت ، ماهان ماهم تجربه کردم ، دلم میخواست این روزها انقدر سریع و پر شتاب نگذرن و من فرصت بیشتری داشته باشم تا از لحظه لحظه روزهای تکرار نشدنی نوزادیت لذت ببرم ، ولی زمان کاری به ذهنیات ما نداره و منتظر نمی مونه و با سرعت و چهار نعل! رو به جلو در حرکتِ ، و این یعنی با گذشت هر روز شما دو تا گلم یک روز به پایان دوران شیرین کودکیتون نزدیکتر میشین و من و بابایی  هم گام به گام نزدیک میشیم به شروع دوران میانسالی و این همون چیزیه که تصورش قلبم رو مالامال میکنه از یه حس غریب توام با حسرت و دلتنگی......

 

             گل و پروانه

                        مامان فدای اون خنده هات شیرین عسلم                                                                                                                                          لیانا خندان

 

                     نگاه عاقل اندر سفیه به حرکات محیر العقول 

                    دستیاراول عکاس ! برای جلب نظر خانوم خانوما!!!                                  

  لیانا                                                                                                                                                                                                                                               مامان نظرت راجع به طعم این پیرهن چیه؟؟؟!!!                                                                                                                                 لیانا                                                                                                                                            همین الان خودم امتحان میکنم بهت میگم!!        

 

    لیانا

 

                                و داداشم در کنار همین تدی!

      ماهان

 

                                 این خال خالی چی میتونه باشه؟؟!!                                                                                                                                                 لیانا                                                                                                                                        میشه خالهاشو برداشت و مزه کرد؟؟!!                                                                                                                                                 لیانا                                                                                                                                 نه ! نمیشه! پس خودم شیرجه میرم برای مزه کردنشون!                                                                                                                                     لیانا                                                                                                                                      صبح جمعه قبل از بیرون رفتن تو حیاط خونه!                                                                                                                                           لیانا و ماهان                                                                                                                                     یعنی عاشق این همکاریتونم ضمن گرفتن عکس !!خنثی

                      چه بچه های سر به زیری! فداتون بشه مامان

    لیانا و ماهان                                                                                                                                           عاششششقتم مینی مدل خوش تیپ مامان!                                                                                                                                                          ماهان                                                                                                                                         

            قربون اون دستهای کوچولوتون بشه مامان که روی هم گذاشتین                                                                                                                           ماهان و لیانا                                                                                                                                  با لبخندتون همه سیاه و سفید زندگی برام رنگی رنگی میشه                                                                                                                                 ماهان و لیانا

                          این هم اولین عکس پرسنلیت که همه چیش عالیه!

                  هم قیافه ای که تو نخودچی من گرفتی و هم فرم یقه ات!!         

     لیانا                                                                                                                                                                      و نتیجه کار بعد از سومین مراجعه به عکاسی!!                                                                                                                                         لیانا

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (29)

طراح نو
3 اسفند 92 21:14
-- تخفیف ویژه......به به چه نی نی خوشملی مامانی بابایی عید نزدیکه هاا قالب تکونی نمیخوای زود زود عکس نی نی خوشملتو بفرس برام تا برات یه قالب و یه تقویم خوشمل با تم و عکس خوشمل نی نی ناناست برات درس کنم بدو بیا منتظرم بهترین طراحی ها رو از ما برای وبلاگ نی نی خود از ما بخواهید یه سری بزن دست خالی نمیری با سفارش یک قالب ...تقویم رایگان..بالابر رایگان..صحفه وردی رایگان از ما هدیه بگیرید .همین الان اقدام کنید
عمه مينا
4 اسفند 92 1:58
شما دو كل زيبايم را به رخ شقايق ها مي كشانم و مي كويم تا كلهاي من هست زندكي بايد كرد
ساناز
4 اسفند 92 2:00
نگفتي كه بهم ولي من خودم ميام امشب كه ديره فردا ميخونمش
مامان مهنوش
پاسخ
اخه چی بیام بگم سانازی؟؟! من خودم به صورت ادواری به همه سر میزنم خووو
مامان فرخنده
4 اسفند 92 9:05
قربون ليانا جون بشم موهاش داره بلند ميشه بميرم برات خاله جون به خاطر دندون در آوردنت معلومه چون هرچي را كه ميبيني ميذاري توي دهنت يعني لثه هات خيلي ميخاره خاله جون بايد تحمل كني اولين دندون خيلي سخته ولي بقيه مرواريدهات كه ميخواند دربياند زياد اذيت نميشي ليانا و ماهان خيلي شبيه هم هستند و دوتايشون فكر كنم شبيه خودتن چون يه عكس سياه وسفيدت بود كه چشمات بسته بود نميدونم توي كدوم پست خوندم ماهان جون فوق العاده شبيه خودتت بود واقعا امسال عيد شما ديدني تره چون دوتا سمبل ناز داري . عكس پرسنلي دوم ليانا جون خيلي قشنگ شده اولي ببوس دوتا گلهاي قشنگ را
مامان مهنوش
پاسخ
مرسی فرخنده گلم...خدا نکنه عزیزم....والا همه میگن شبیه خودم هستن...ولی الان که عکس نوزادی ماهان رو با لیانا مقایسه میکنم به نظرم خیلی به هم شبیه نیستن!..حالا کدومشون به من شبیه تر نمیدونم!!
آدرینا
4 اسفند 92 10:21
ای جونم. این 2 تا ماه خوشگلو از طرف من ببوس راستی این عکس آخری خیلی بامزست
مامان مهنوش
پاسخ
مرسی عزیز دلم
مامان لیانا جون
4 اسفند 92 10:56
اخ نگو مهنوش جون که منم حسی مشابه حس تو رو دارم ازینکه فرشته کوچولوم داره روز ب روز بزرگتر میشه و من .... قربونتون برم مننننننننننننن
مامان مهنوش
پاسخ
اره واقعا دوست گلم..این روزا خیلی زود میگذره..قدرشو باید بدونیم..لیانای نازم رو ببوس
مامان آیسو وآیسا
4 اسفند 92 12:41
وای که چقدر قشنگ نوشتی بازم حال وهوای عید هوا رو پر کرده در مورد خرید رفتن با نی نی ها هم وای نگووووووووو عکسهای نازگل خانوم خیای خشگل بودن با داداشی بوس برا لیانا جووونم وماهان عزیزززز اون پستم دیدم عکسش خیلی ناززززز بود وخودتونم صد البته... ممنون بابت رمز
مامان مهنوش
پاسخ
ممنون دوست خوبم...واقعا خرید رفتن با اینا با اعمال شاقه اس!!..خودت که تجربه شو داری...ایسو و ایسای نازم رو ببوس
مامان دیبا
4 اسفند 92 14:40
ماشالا به این فرشته های ناااااااااااز مامانی لباس های گل دخملی خیلی ناااااااازن. خیلی هم بهش می یان ایشالا که تعطیلات نوروزی خوبی در کنار خانواده داشته باشین
مامان مهنوش
پاسخ
ممنونم عزیزم.....ایشالا که شما هم یه عید عالی و خاطره انگیز رو امسال در کنار دیبای خوشگلم داشته باشین
ساناز
4 اسفند 92 16:12
اين عكس آخري كه گرفتين خيلي قشنگه چه خوب پياده روي من كه عاشقشم ولي پايه ندارم در مورد شلوغي هم موافقم خيلي كلافه كننده است مخصوصا با بچه عكساي دو نفره خواهر و برادر خوشتيپ هم عاليند
مامان مهنوش
پاسخ
ممنونم سانازی.....کاش به هم نزدیگتر بودیم...ما تو فرشته ایم ..به پاسداران یه کمی فقط یه کم ها دورِ. محمد متین گلم رو ببوس
دخملي تنها دليل زنده بودنم...(لي لي)
5 اسفند 92 5:01
دیشب تو فکرت بودم که یه قطره اشک از چشمهام جاری شد از اشک پرسیدم چرا اومدی؟ گفت اخه تو چشمهات کسی هست که دیگه جای من نیست
دخملي تنها دليل زنده بودنم...(لي لي)
5 اسفند 92 5:02
سلام خوبي؟؟؟ ببخش آوا يه دفعه تب شديد كرد و هيچ جوره پايين نمي اومد..... خواهري من عكسم و تو پست هاي قبلي گذاشته بودم حالا از تو عكس هاي آپلود شده ادرسش رو در ميارم و برات ميزارم..... توام از خودت برام عكس بزار
مامان مهنوش
پاسخ
الهی بمیرم..چرا اوایی تب کرده؟؟..به روی چشمم ..عکس میذارم برات
دخملي تنها دليل زنده بودنم...(لي لي)
5 اسفند 92 5:08
اي جونم من فداي اون چال رو لپت....خداييش خواهر و برادر عجب فيگورايي ميگيرنا.....اي جونم پسملي از بچگيش هم خوشگل بوده هاااااا....به به پياده روي
مامان مهنوش
پاسخ
خدا نکنه..تک چال هم هست!!!فقط یه طرف لپش داره....بعلللللللللله..ما اینیم دیگه...ورزشکاران...دلاوران...نام اوران
دخملي تنها دليل زنده بودنم...(لي لي)
5 اسفند 92 23:24
نعمت آسمان فقط باران نيست،گاهي خدا دوستي را نازل ميكند"به زلالي باران"
مامان شازده پاشا
6 اسفند 92 2:05
ای جووووووو نم خوشگلای من.قربون اون ژستای قشنگتون بره خاله .
مامان مهنوش
پاسخ
ممنون ...خدا نکنه خاله جون
مامان حنــــــــــــــــا
6 اسفند 92 9:45
مهنوش جون من عاشق این وروجکاتمااااااااااا خیلی ناز و تو دل برو ان هزار ماشالا خدا حفظشون کنه برات عزیزم
مامان مهنوش
پاسخ
ممنون عزیزم..لطف داری...حنا جونم هم خیلی دوست داشتنی و ماهه ماشالا..
رومینا
6 اسفند 92 16:51
قربون این دوتا فرشته ناز و دوستداشتنی بشم
مامان مهنوش
پاسخ
خدا نکنه..ممنون خاله جون
fafa
6 اسفند 92 19:45
اوفففففففففففف این دختر و پسرت بد جوری تو دلم نشستن ماشالله هزااااااااار ماشالله الهی بگردم که این وروجک کوچولو دندون در آوردنش تو بد فصلی میوفته تو رو خدا تو هوا گرمی خیلی مواظبش باش پسر خواهر منم دندون در آوردنش افتاد تو تابستون الهی بگردم خیلی اذیت شد ماچچچچچچچ آبدار واسه هر سه تاییتون
مامان مهنوش
پاسخ
ممنونم فافا جون...کم پیدایی...دلمون برات تنگولیده بود..ایشالا هر جا هستین خوب و خوش و سلامت باشین..بوس برای خودت و جغله تو دلی
❤طراح دردونـــه تـــم ❤
6 اسفند 92 20:55
سلام به شما دوست خوبم ني ني نازي داري دوست داري لوگو و صفحه ورودي و بالابر وبلاگ و قالب وبلاگ و تقويم رو براي سال نـــو با عکس ني ني تون سفارش بدي ؟ همه و همه با عکس ني ني نازتون ! اگه شما هم دوست داري براي سال نو کلي چيزاي قشنگ و قشنگ با عکس کوچولوي دلبندتون داشته باشي حتما بيا پيشم سال نو تحولي نو براي ني ني نازتون همراه با دردونــــه منتظر حضور گرمت هستم تخفيف ويژه نوروزي قيمت ها زير 10 هزار تومن
مامان مهنوش
پاسخ
ممنون
ماری
7 اسفند 92 5:43
عززیزم فرشته ها کوچولوها ...واقعا ادم از دیدنشون لدت میبره ...چه داداش مهربونی ای جان ...خاله جیگر اون بغل کردنت ماهان عزیززز به به غذا خوری هم که داره شروع میشه چه عالی غذای کمکی هم کمک حاله مامانست هم شکم نی نی ها...
مامان مهنوش
پاسخ
ممنون ماری جون...اره والا این غذای کمکی شاید یه ذره به دادمن برسه..شیر که بد میخوره لیانا
سهیلا مامان آیسا
7 اسفند 92 7:36
چقدر قشنگ نوشتی مهنوش جون ،من خیلی این روزها رو دوست دارم با این حال وهواش(مخصوصا)خرید رفتــــــــــــــن خیلی تو نازی خاله هر وقت میام می بینمت می خوام درسته قورتت بدم عکس پرسنلیتم خیلی خوشگله
مامان مهنوش
پاسخ
مرسی سهییلا جون...لطف داری عزیزم...اره واقعا...کدوم زنی رو میشناسی که از خرید بدش بیاد؟!! بوووس برای ایسا جون
مانیا
7 اسفند 92 15:34
سلام وای که جیگرای نازین این دو تا مهنوش جون اتفاقا دختر منم میخنده فقط روی یه لپش چال میفته من عاشق همون چال لپشم ببوس این دو تا خوشگلای خاله رو
مامان مهنوش
پاسخ
ممنون عزیزدلم...لطف داری...جدا...کاش میدیدیم این دختر گلتون رو
mAhyA
7 اسفند 92 15:53
سلاااااام من تقریبا دو سه هفته ای هست که با وبلاگ بسیار زیبای شما اشنا شدم ماشالله بچه هاتون مثل دو تا تیکه جواهر میمونن واقعا من لذت میبرم از خوندن پستها و دیدن عکسای این جیگرا ای جونمممم عکسای پرسنلیشو... اتفاقا به نظر من عکس اولی پرسنلی خیلییییییی بامزس
مامان مهنوش
پاسخ
مرسی گلم...نظر لطفته...اره بامزه که هست...ولی نه از نظر اداره گذرنامه
دخملي تنها دليل زنده بودنم...(لي لي)
8 اسفند 92 2:24
خدایا گهگهاه ازمشکلات زندگی خسته میشوم ومعرفتم کمرنگ می شود.مگذار به سبب خستگی هایم عزیزانی را که دریایی ازمعرفتند لحظه ای فراموش کنم
مامان مهنوش
پاسخ
آمین
دخملي تنها دليل زنده بودنم...(لي لي)
8 اسفند 92 2:35
مرسي خواهر جونم كه جوياي حال اوايي بودي..... خصوصي جات هم داري
مامان مهنوش
پاسخ
خواهش میکنم لی لی جون..ایشالا زودتر خوب میشه اوایی عزیزدل
مامان لیانا جون
8 اسفند 92 11:44
5ماهگیت مبارک عسلم
مامان مهنوش
پاسخ
مرسی خاله گل و مهربون
ღ¸.• یه مامان ِ شیطون •.¸ღ
9 اسفند 92 0:56
نااااااازی عزییییییییزم چه دخملی بانمکی دارید عین عروسک می کنه خدا حفظش کنه براتون
مامان مهنوش
پاسخ
ممنون عزیزم...نظر لطفتِ
دخملي تنها دليل زنده بودنم...(لي لي)
10 اسفند 92 0:48
عزيزمي خواهر جونم گل هاي من و ببوس
مامان مهنوش
پاسخ
مرسی لی لی جون....بوس برای اوای نازم
دخملي تنها دليل زنده بودنم...(لي لي)
10 اسفند 92 0:49
خواهان آنم؛ 
كه ضربان قلبت به لبخندهاى مكرر تكرار شود.
و هرآنچه به دل آرزويش را دارى به هر بهانه اى ازآن تو باشد.
 خانه دلت اباد.
الهه مامان مبین
15 اسفند 92 16:04
ای عزییییییییییییییز خاله ... اومدم ماچت کنم و برم ...
مامان مهنوش
پاسخ
مرسی خاله جون..مبین گلم رو ببوس