لیانالیانا، تا این لحظه: 10 سال و 6 ماه و 25 روز سن داره

لیانا عسل مامان و بابا

دنیای شیرین دوسالگی..

1394/6/8 23:29
نویسنده : مامان مهنوش
7,491 بازدید
اشتراک گذاری

زمان زیادی تا دوسالگی دخترک شیرین زبانمان نمانده..این روزها خانه مان پر شده از قهقه های جانانه و حرف های کودکانه و شور و هیجان و بازی و شیطنت دلبرکان شیرینم..حالا هر روزی که شروع می شود مثل روز قبلمان نیست..عزیز دل مادر هر روز با یک توانایی و پیشرفت جدید شگفت زده مان می کند..

 

حالا دیگر آن نوپای کنجکاو چند ماه پیش برای خودش کودکی شده که دارد تمرین استقلال می کند و می خواهد هر کاری را آن طور که دلش می خواهد انجام دهد..غذا را باید خودش به تنهایی بخورد..آب را هم در لیوان کوچکش ، آن هم کم کم و با قاشق باید بنوشد!!..سعی می کند خودش جوراب به پا کند..خزانه لغاتش چندین برابر شده، اگر چه کماکان خیلی از لغات این زبان کودکانه را من می فهمم و خودش!

با صدای بلند برایمان شعرهای من در آوردی می خواند و دلبری می کند..عشق می ورزد و در میان دستان کوچکش فشارم می دهد و "عزیزم" و "عشقم" مرا در پاسخ به خودم تکرار می کند..

صبح ها به محض بیدار شدن با چشمان نیمه بسته می خواهد که برایش تلویزیون روشن کنم تا به قول خودش"کارتِن" ببیند..مانند یک ضبط صوت زنده آماده است تا هر کلمه ای را که از دهان ما خارج می شود تکرار کند..و بعد با چشمان تیزبین و نکته سنجش منتظر بماند تا عکس العمل ما را ببیند...

با آغوش باز و دوان دوان به استقبال پدر می رود تا ثابت کند این گفته را که" دختر ها شیرین ترند و از همان آغاز رسم دلبری را بهتر می دانند"...دخترکی که مقلد است و مرجعش هم عمدتا برادر بزرگترش است..می خواهد مثل او پشتک بزند و روی مبل بپر بپر کند و به قول پسرکم با بدنش پل بسازد..و خلاصه در شیطنت و آتش سوزاندن خدای ناکرده از برادر کم نیاورد!

فسقلی نود و دو سانتی من گاهی هم چنان مسیر لجبازی را در پیش میگیرد و ساز مخالف می زند که صدای جیغ های گوشخراشش گوش فلک را هم کر میکند!

خلاصه که روزگارمان با هم خوش است و نمی توان به حق شیرینی این روزهای اسرار آمیز را ادا کرد...خدایا شکرت به خاطر داشتنشان..

 

ماهان مادر..دخترک شیرینم

عزیزترینهای دنیای مادرانه ام..به نفس هایتان زنده ام..از نگاهتان معنا گرفته ام..دلم گرم بودنتان است..معجزه های بی نظیر زندگی من..حضورتان خوشبختیمان را کامل کرد..ممنون که هستید و هستی ام را رنگین کرده اید..

 

و حالا چند تا عکس از وروجکهای مامان

ماهان

النگوهایی از نوع کش سر!

لیانا

 

با کش سر هم که دخترکم از همان ابتدا سر جنگ و جدال داشت!

لیانا

لیانا

لیانا

ماهان

عشقولانه های خواهر و برادر

..

لیانا

دختر گیسو کمند زلف شودی من!

لیانا

لیانا

این دختر کلا با هر چی لباس رکابیه مشکل داره!..یک سره از بالا تنه لخت بود!

لیانا

لیانا

لیانا

بدون شرح!

لیانا

یکی در حال پشتک زدن و دیگری در حال پل زدن!!

لیانا

لیانا

لیانا

ماهان

لیانا

و لیانای آشفته موی فراری از گل سر!

لیانا

 

لیانا

پسندها (18)

نظرات (37)

ــــــدلارامــــــ
9 شهریور 94 23:13
ای جونمممممممم چ دخمله ناری خوش حال میشم ب منم سر بزنین
Parastoo
9 شهریور 94 23:57
عاااااااااااااالی مثل همیشه دلمون باز شد از آپدیت وبلاگ
ستاره
10 شهریور 94 9:17
سلام مهنوش عزیز خیلی خیلی خوشحال شدم دوباره نوشتی و چشمم به جمال ماهان عزیز و لیانا دوست داشتنی ، خوردنی ، اصلا هرچی صفت خوب تو دنیاست روشن شد کلی ببوسش الهی همیشه شاد و سلامت باشید کنار هم دنیاتون سرشار از عشق
بهاره مامان الینا
10 شهریور 94 10:31
سلام خوشحالم از دیدینتون مامان مهنوش جون دلمون براتون تنگ شده بود دوست داریم لیاناو برادر نازشو بیشتر ببینیم
بهاره مامان الینا
10 شهریور 94 10:32
کلی سر اون عکس لختیه خندیدم
حكيمه
10 شهریور 94 11:22
مامان مهنوش جان سلام عزيزم خيلي وقته وب كوچولوهاي نازتو ميخونم خدا بهتون ببخشه يه سوال داشتم راجع به كالسكه ي لياناي گلت ميشه بپرسم مارك و مدلش رو و اينكه از ابتدا همين كالسكه رو براش تهيه كردين يا نوع ديگه هم داشته ؟ من دارم مامان ميشم و شديدا دنبال كالسكه و كريرم ممنون ميشم راهنماييم كني
مامان مهنوش
پاسخ
تو نی نی سایت بخش سیمونی اطلاعات خوبی میتونید به دست بیارید
مامانی
10 شهریور 94 12:59
انشاالله همیشه خونتون پر از خنده های نوگلهاتون باشه لیانا جون ما چه لاغر شده نگار ما همیشه از گیره سر وتل گریزان هست روی ماهشون را ببوسید
دوستدار همیشگیتون
10 شهریور 94 15:10
سلام مهنوش خانوم گل چقدر دلتنگ دیدن روی ماه گل های زندگیتون بودم الهی شکر که این دلتنگی با دیدن عکس های زیباتون به پایان رسید جانمممممممممم لیانای عزیزم هزار ماشالله چقدر شما خانوم تر و بزرگ تر شدین نفس خانوم قربونت برم که پابه پای برادر خوشتپت پیش میری . تو عکس های آخری پاتون چی شده آخه نکنه خدایی نکرده زمین خورده باشین . برادر مهربونت رو هم خدا برات نگه داره که محبت خواهر و برادری و غیرتی از نوع برادر گونه هیچ جا پیدا نمیشه .... چیزی تا جشن تولدت نمونده خانوم طلا ببینیم امسال خوش سلیقه ترین مادر دنیا چه هنرهایی رو برای جشن قشنگ تولد شما به نمایش میزارن .. همیشه به سفر و خوشگذرونی...
سحر
11 شهریور 94 10:24
سلام عزیزززززززززززززززززززم همیشه به سفر و خوشی ایشااااااالا خیلی منتظر عکسای جدید بودم خدا حفظشون کنه این جیگرا رو زیر سایه پدر و مادر نازنینشون
سارا
11 شهریور 94 10:30
عزیزم همیشه خوش باشید راستی مهنوش جون الان به لیانا چیا میدید ویتامین و .... ماشالله چقدر قدش بلنده من دخترم 10 سانت کوتاه تره چیکار کنم بلند بشه خیلی ناراحتم خیلی هم بدغذاست وزنشم خیلی کمه چیکار کنم منو راهنمایی کنید ممنون
مامان مهنوش
پاسخ
فقط مولتی ویتامین
صاینا نفس مامان و باباش
11 شهریور 94 12:41
سلام وبلاگتون زیباست . مخصوصا بچه های نازتون انشاالله خداحفظشون کنه . اگه وقت کردید به سایت دخترم صاینا جون سر بزنید
آی ناز
11 شهریور 94 12:50
وای چه بزرگ شده این موش کوچولو، الهیییییی پیشاپیش تولدت مبارک لیانا
مامان مرجان
11 شهریور 94 14:24
سلام دوست جان الان دیدم که وبتو اپ کردی دلم برای دختر وپسر گلی تنگ شده بود انشاا... همیشه شاد باشید کنار هم مامان باسلیقه و همه چیز تموم
ميترا
11 شهریور 94 15:01
مهنوش جان سلام اميدوارم هرجا هستيد سلامت باشي و سايه پرمهرت بر سر عزيزانت باشه از اين فرصت خوب استفاده كن كه وقتي بزرگ شوند تنها لذت و حسرتش مي ماند و من به نوبه خودم گاهي دلم ميخواهد پسر 24 ساله ام بشه پسرك 6 يا 7 ساله خيلي دلم براي اون روزها تنگ ميشود پيشاپيش تولد لياناي عزيز رو تبريك ميگم
سپیده
12 شهریور 94 21:00
بابا چ عجب کلی دلمون تنگ شده بوووووووووووود الهی بگردم ک داره 2 سالش میشه خوشگل خانوم و حتما شما در حال تداروکات هستین و ما هم منتظر عکسهای تولد عکسها عالی بودن چقدر لباسها شیک هستن عاشق سلیقتونم مایو اردکش عاااااااااااالی بود
رویا
13 شهریور 94 12:04
سلام مهنوش جان .. همیشه به مسافرت لیانا و ماهان رو ببوس بیشتر قرطی خانوم و ببوس فقط پای لیانا چطور ضربه خورده>>>
عمه فروغ
14 شهریور 94 15:32
سلام مهنوش جون خوب هستید؟ ای جوووووونم 1000 ماشاا.. به این فرشته کوچولو که برای خودش داره خانوم میشه و به استقلال میرسه از طرف من هم فرشته های گلت رو ببوس
مریم مامی آرین
15 شهریور 94 9:59
ماشالله به لیانای جون شیطون بلا و ماهان جون خدا حفظشون کنه
سولماز
16 شهریور 94 1:02
سلام مهنوش جونم خسته نیاشی ماشاالله به این کوچولوها خییلی بزرگ شدن ادرس جدید ما در نی نی وبلاک 3فرشته 1390 منتظرتون هستیم خییلی زیبا نوشتی
دوست بیمه ای
16 شهریور 94 10:29
به نام خدا مهم ترین فرد زندگیتان کیست؟ برای خود واوچه آرزوهایی دارید؟ حاضرید یک طرح ارزشمندومطمئن به شما معرفی کنم؟ شنیدن توضیحات درمورد مزایای بی نظیربیمه زندگی وسرمایه گذاری حداقلش اینه که ضرری نداره... اگر به فکرآینده خودوفرزندخودهستید دستتان را دردست پرمهرزندگی قراردهیدوهمین امروزاقدام کنید. ازتولدتاهفتادسالگی،پس اندازطلایی،تامین آتیه فرزندان،سرمایه گذاری مطمئن(05/24درصدسود93)،معافیت مالیاتی،اخذوام فوری وبدون ضامن و... بیمه زندگی عاشقانه ترین نامه نوشته شده تلفن تماس: 09019426766 02144494368 ازوبتون لذت بردم موفق باشید
♥ مه آ سا ♥
17 شهریور 94 13:14
لیانا جون واقعا خیلی خوشگلی فدات ایشاالله همیشه شاد باشی گلم دوس داشتی بیا پیشم منتظرم
nasim
19 شهریور 94 14:52
سلام مامان مهنوش مهربون ماشاالله لیانا جووووووووووووونم بزرگ شدی ماهانی از نوع شیرین عسل من خیلی دلم براتون تنگ شده یود فرشته های کوچلو ماهانی شروع سال تحصیلی جدید و تبریک میگم با ازروی یهترین ها برای وجود نازنینتون مهنوش جون لطفا خصوصی
شیدا
20 شهریور 94 6:37
سلام مهرنوش جون...من همیشه وبتونو میخونم..لذت خاصی بهم میده اما چون با گوشی میام نت بعضی وقتا سختمه نظر بدم...من چیزی نمیگم فقط شما به وبلاگ "هانا عسل مامان و بابا" یه سر بزنین..نویسندش حتی اسم وب رو هم کپی کرده بدون ذره ای تغییر مادرانه هاتون تو پستاش کپی شده..به نظر من باید با اینطور آدما برخورد کرد..واقعا حیفه که شما از وجود مایه بذارین اما یکی بدون هیچ زحمتی سریع بیاد کپی کنه...حیف اون بچه زیر دست این آدم ..خیلی جوش آوردم...اگه شما این وبو دیده باشین و ازش گذشته باشین واقعا آدم نابی هستین من که نمیتونم همچین چیزی رو تحمل کنم..با آرزوی بهنرین ها برای خانواده محترمون..گلهاتون رو ببوسین...
مامان مهنوش
پاسخ
ممنونم عزیزم از لطفت..اما راجع به این وبلاگ..هانا عسل مامان و بابا!..واقعا نمیدونم چی بگم..این آدم دیگه واقعا نوبره..به خودش و بچه اش هم دروغ میگه..نه تنها تمام متنهای وبلاگ رو که من بر مبنای حس مادرانه خودم برای بچه هام نوشتم کپی کرده..بلکه حتی عکسهای مربوط به جشن دندونی لیانا رو برداشته و به عنوان جشن دندونی بچه اش گذاشته توی وبلاگ..من نمیدونم این به اصطلاح مادر مگه این مطالب رو نمینویسه تا در آینده دخترش بخونه..قراره عکس های مراسم دیگران رو به به بچه اش نشون بده و بگه اینا مال تو بوده؟؟..حتی اومده عکس میز اولین غذای لیانا رو گذاشته تو وبش..که یک بشقاب و قاشق بوده!!!!..نمیدونم سخت بوده که از ظرفهای بچه اش یه عکس بندازه و بذاره تو وب ..!!.اصلا برام سخته راجع بهش قضاوتی بکنم..نمیدونم باید چی بهش گفت...امیدوارم سر عقل بیاد فقط!...نویسنده این وبلاگ www.hanaa2014.niniweblog.com
مامان آنیسا
24 شهریور 94 8:59
ماشالا به این دو تا وروجک خوشکل لیانا جونم خیلی ناز شده پیشاپیش تولدت مبارک
mahya
27 شهریور 94 18:27
سلام مهرنوش جون تبریک لیانای خیلی خوشتل و بانمکه خدا نگهش داره
مامان
28 شهریور 94 10:16
سلام مهنوش جون . متنهاتون قشنگه و حس مادرانه را کامل منتقل میکنه . اما این وبلاگی که گفتین سر زدم . برام جالب مراسم دندونیه بچه بود ... یعنی کپی از لیانا جون ... به نظرم شاید بشه از برخی کپی برداریهای متنی گذشت ولی عکسو دیگه واقعا زشته
مامان فرخنده
6 مهر 94 8:54
ليانا جون تولدت مبارك دوساله شيرين زبون
مینا
6 مهر 94 13:59
تولدت مبارک خانوم کوچولوی خوشگل
شيرين
6 مهر 94 16:53
سلام مهنوش جان هميشه خواننده وب شما هستم و لذت ميبرم از خواندن وب شما دوستتون دارم واقعا ليانا قدش خيلي بلند شده
سپیده
6 مهر 94 20:14
لیانا جون تولدت مبارک
مهسا مامی رها
7 مهر 94 14:48
همیشه به شادی و گردش ناناز خانوم.. معلومه به لیانا جون و ماهان جون حسابی خوش گذشته تولدت هم مبارک خوشکل خانووم.. ایشاا.. همیشه سالم باشی و شاد.. مامانش منتظر عکس های خوشکل تولدشیم
ملیسا
8 مهر 94 14:49
مهنوش عزیز هنرمند، کدبانو ، با سلیقه و همچی تمام ..... کاملا بی اغراق و براساس شواهدی که تو وب و اینستا می بینم نظر دادم . تولد لیانا جان مبارک باشه و امیدوارم همیشه تندرست و شاد و سلامت باشید در کنار عزیزانتون. متاسفانه هنوز اینستا ندارم که بتونم پیام بزارم ولی می تونم صفحتون رو ببینم واز زیبایی هایی که خلق می کنید لذت ببرم و انرژی مثبت فراوان بگیرم، از این طریق تشکر می کنم از فرصتی که می زارید برای پست های اینستا، تقریبا هر روزم رو با دیدن تصاویر زیبای اینستاتون شروع می کنم و ازاین که حس خوب و این همه انرژی خوبتون رو با دیگران تقسیم می کنید به نوبه خودم تشکر می کنم. تم تولد امسال لیانا جان هم که خیلی زیبا و روح نوازه ، منتظر عکس های قشنگ تولدش می مونم . مهنوش جان یک سوال ؟ بازهم سلیقه شخصی خودوتون بوده این تم ؟؟ ببخشید از این جهت می پرسم که اگر از موسسه ای جایی طراحی رو انجام دادن ، خواستم تلفنشون رو بدونم هر چند که بعید بدونم از جایی گرفته باسید ماشالا خودتون دنیای سلیقه اید، رنگ طلایی تاج خیلی زیباست و برق خاصی داره .
م.م
12 مهر 94 22:09
یعنی این دوتا وروجکو باید محکم گرفت و چلوندشون اونقد دوست داشتنی و خوردنی ان. درسته شما قابل نمیدونید مارو ببینید ولی ما همیشه میایم وبلاگتون و لینک هم شدید
ميترا
21 مهر 94 8:40
سلام مهنوش جان اميدوارم هرجا هستي صحيح و سلامت باشي و بالا سر فرزندان عزيزت روزگار خوشي را سپري كني من مجدد برات پيغام گذاشتم كه تولد لياناي عزيز رو بهتون تبريك بگم و منتظر عكس هاي تولد اين دختر گلمون هستيم اگر يك زماني خواستيد مطالبتون رو رمز دار كنيد كه از مطالب اين عزيزان كپي برداري نشه منو اگر لايق دونستيد رمز بهم بديد صورت ليانا و ماهان عزيز را ببوسيد
فاطمه
29 مهر 94 0:55
گل نازم من تو اینستاگرام دستپخنی خوشمزتو دنبال میکنم چرا از مهر گذشته اما جشن تولد پرنسس کوچولو رو نذاشتی؟من همش ایده میگیرم
محیا
2 آبان 94 22:40
سلام مامان مهنوش عزیز. امیدوارم حال لیاناجون و شما خوب باشه. خیلی وقته ازتون خبری نیس. تولد لیاناجون مبارک امیدوارم زودتر پست تولد و اضافه کنین. در مورد اون وبلاگ که دوست خوب شما متذکر شدن جای تاسف هست ولی ما هیچ موقع نمیتونیم آدمها و اشتباهاتشون رو تغییر بدیم. روی این کره خاکی میلیاردها آدم با هنجار و ناهنجارهای مختلف زندگی میکنن و هر کس مسئول رفتار خوب یا بد خودش هست و ازین دست آدم هم کم نیستن. ما باید یاد بگیریم که خودمون و ناراحت نکنیم و به مسیر خودمون ادامه بدیم. ایشون هم روزی به این رفتار اشتباهشون پی میبرن و دست از ادامه این مسیر میکشن (ایشالا).
مامان دوقلوها
6 آبان 94 17:26
سلام مهنوش جون.اعظم هستم مامان دوقلوها امیر عباس و ارغوان . برای اولین بار که اومدم به وبلاگتون .از طریق اینستا باهاتون آشنا شدم . خدا حفظ کنه کوچولوهاتون رو .دختراون خیلی نازه و البته با وجود مامان با سلیقه ای مثل شما خوش لباس و شیک .از دیدن عکسها و همچنین خوندن مادرانه هاتون لذت بردم