لیانالیانا، تا این لحظه: 10 سال و 7 ماه و 2 روز سن داره

لیانا عسل مامان و بابا

وروجک دو رقمی !

1393/5/14 15:12
نویسنده : مامان مهنوش
6,925 بازدید
اشتراک گذاری

فرشته کوچکم 10 ماهه شد...اولین عدد دورقمی ماهگرد تولد نفسم...

و سه رقمی شدن سالگرد تولدش آرزویم است..صد سال عمر پربار و باعزت..

     ده ماهگیت مبارک شیرینترینم........صد ساله شوی آرام جانممممم

  

    لیانا و کیک ده ماهگی در خانه مادر بزرگ

لیانا

  لیانا

  

  و کیک ده ماهگی در خانه ..از این جهت که بردن دوربین را فراموش کرده بودم..و کیفیت عکسهای گوشی چندان باب میلم نیست..شاید هم دو کیک ده ماهگی با توجه به دورقمی شدن ماههای تولد دخترکم چندان  هم بی مناسبت نباشد!

 لیانا

 و طبق معمول عکس گرفتن در کنار کیک که داستانهای خاص خودش را دارد...دخترکم ضمن این کار نهایت همکاری را دارد !..فسقلی ریزه میزه به محض نشاندنش کنار کیک و دیدن دوربین هوس دراز کشیدن می کرد و در چشم به هم زدنی شیرجه میرفت و خودش را ولو میکرد روی مبل!

لیانا

 

 یا تلش را از سر برمی داشت و کلا کاسه کوزه تیپش را می ریخت به هم  ..و از این بابت خیلی هم خوشحال به نظر می رسید!

لیانا

و یا مشغول کوهنوردی...ببخشید..مبل نوردی می شد!

 لیانا

 

 نتیجه این همه فعالیت هم میشود این سر و وضع آشفته..

لیانالیانا

و شمعی که بعد از این مدت چیزی به تمام شدنش نمانده بود!

لیانا

و عکس مورد علاقه خودم به عنوان حسن ختام عکسهای ماهگردانه..

لیانا

 

                                 گل

این روزها دخترکم می ایستد..روی پاهای قشنگ کوچکش..همان پاهایی که وقتی فرشته ام تازه از بهشت آمده بود قدرتی نداشت..پاهایی که آن روزها با هر گریه و خنده اش بی اختیار می لرزید و تکان میخورد..اما حالا همان پاهای کوچک محکم اند..و این جز معجزه نیست..خدایا شکرت

لیانا

حالا عزیز دلم تمرین راه رفتن می کند... و من از تماشای چهاردست و پا رفتنش،تاتی تاتی کردنش و همه لحظات تکرار نشدنی قد کشیدن و بزرگ شدنش غرق سرمستی و لذت میشوم و عاشقانه بالندگیش را نظاره گرم..

لیانا

دلبرک شیرین زبانم حالا دارد تمرین حرف زدن هم می کند..و شنیدن صدای نرم و نازک خوش آهنگش که زیباترین سمفونی دنیاست..لذتی دارد وصف ناشدنی

تکرار هجاها..ماما..بابا..دَ دَ...آبَ...و « چیه » گفتنش..با آن لحن خاص و منحصر به فرد..در پاسخ به شنیدن اسمش..که از خود بی خودم می کند..

 

لیانا

 

لیانا در انفرادی!زبان

لیانا

و بازی های دو نفره خواهر و برادر..نفسک های مادر

کشتی گرفتن از نوع پتویی :ماهان پنهان میشود زیر پتو..و فسقلی وروجک خودش را می اندازد روی او!..و با ذوق و شوق بسیار سعی می کند که برادر بزرگتر را زیر پتو کمپوت کند!..له و لورده!.. و همین که ماهان سرش را از زیر پتو بیرون می آورد ، جیغ زنان و ذوق کنان ! فرار می کند و پناه می آورد به ما!

و یا قایم موشک و دالی بازی اختراعی خودشان..قایم شدن لیانا در آغوش پدر!..که با هر بار پیدا شدنش توسط ماهان..صدای جیغ از سر شادی و قهقهه شان همه خانه را پر می کند..و قلب منِ مادر را لبریز می کند از عشق و دلم را سرشار از شور و شعف..

خدایا شکرررت...به خاطر بودنشان...خنده هایشان..شیطنت هایشان..و گرمای نفس های زندگی بخششان که به زندگی مان نور می دهد و گرما می بخشد..

 

ماهان و لیانا

  ماهان لیانا

این روزها دایم باید چشممان به فسقلی شیرینمان باشد..دو چشم داریم، چهار تا هم قرض گرفته ایم..و چشم از او برنمیداریم که مبادا به وجود نازنینش آسیبی برسد..

یک لحظه غفلت کافیست تا او را زیر میز پیدا کنیم..یا در حین کشیدن سیم های تلفن و لپ تاپ..یا در حال بررسی ذراتی به کوچکی یک مورچه ! ..که با دو انگشت شست و سبابه و با ظرافت هرچه تمام تر برشان میدارد و با دقت نظری مثال زدنی بررسی شان می کند و نهایتا به این نتیجه می رسد که بهتر است بخوردشان!

و یا در حالی که میز شیشه ای وسط نشیمن را با طبل اشتباه گرفته و دو دستی با دستهای ظریف و قشنگش بر روی آن میکوبد..و یا در ضمن کشتی گرفتن با درپوش چاه آشپزخانه!...و یا کندن و جویدن برگهای گلدان پشت پنجره!..و خیلی یاهای دیگر..

و سرآمد خرابکاریهای شیرینش هم جویدن لبه های تختش است!..وقتی که برای خوابیدن او را در تختش می گذاریم، همین که ساکت می شود و صدایی از اتاقش شنیده نمی شود..باید به او مشکوک شد!..همین چند روز پیش بود که موش موشک چهار دندانه در حین ارتکاب جرم غافلگیر شد!

و جالب اینجاست که ذهن کوچک خلاقش کار اشتباه را هم تشخیص می دهد..طوری که به محض ورودم به اتاق و صدا زدنش..همزمان با کشیدن یک جیغ گوشخراش ، گریه را هم سر داد! احتمالا وروجکم دست پیش را گرفته بود که مبادا سرزنشش کنم!سکوت

و نهایتا بعد از جویده شدن نیمی از رنگ نرده تخت و نمایان شدن بخشی از چوب زیر آن!..کل نرده تخت را روبان پیچی کردم ..تنها راه حلی که به ذهنم رسید!

 

به قیافه آرام این خانوم کوچولوی متشخص! اصلا میاد که یه موش خرمای درون داشته باشه؟؟!خندونک

 

 

                                                  گل

نظرات (45)

الهه مامان مبین
14 مرداد 93 16:45
سلام به روی ماهت عزیز دلم . ماهگردت . راه رفتنت و حرف زدنهای قشنگت همه و همه مبارک باشه عسلم . مهنوش ماهم بهت تبریک میگم . خیلی حس قشنگیه وقتی بزرگ شدن پاره تنت رو جلوی چشات میبینی . خدا هر دو تایی شون رو حفظ کنه . یه بووووووس گنده هم برای ماهان عزیزم عکس آخری لیانا جونم خیلیییییییییییییییییییییی خوشگلهههههههههههههههههههه
مامان مهنوش
پاسخ
..ممنونم الهه عزیزم
مامانی اریان
14 مرداد 93 17:02
ده ماهگیت مبارک عسل خاله وای چه خوش میگذره دوتا نینی ناز تو یه خونه سرو صداهاشونم شیرینه چه حالی میکنیدا؟ نه؟اخه وروجک تختم خوردن داره؟دقیقا شبیه اریان من پسر منم همینطوریه هر چی میبینه میخواد سریع بخوره اما شیرشو نمیخوره کیکم دوتا گرفتین که بابا دو تا دوتا ...واقعا واقعا واقعا خیــــــــــــــــــــــــلی ناز شده اون عکسش که بالاش نوشتید موش خرمای درون داره اخ که ادم دلش میخواد درسته بخوردش خیلی بچه هاتون نازن
مامان مهنوش
پاسخ
..مرسی عزیزم..نظر لطفته
ساناز
14 مرداد 93 17:10
مهنوش جونم چقدر عکسا و نوشته هات قشنگ بود واقعا قلب پر از عشقت رو حس کردم .عالی بود عالی ...این عکس آخری لیانا جون متشخصم هم خیلی خیلی قشنگه البته یکی از یکی قشنگتر و نازتر...مبارک 10 ماهگیت نازنینم و مبارک باشه راه افتادنت عسلم
مامان مهنوش
پاسخ
..مرسی ساناز جونمممم
مامان دو فرشته
14 مرداد 93 19:37
عزيزم ده ماهگيت مبارك گلم.كم كم راه رفتنت هم مبارك .انشاله قدمهاي موفق در زندگي برداري.مهنوش جون ليانا گلي و ماهان عسلي رو ببوس.
مامان مهنوش
پاسخ
..مرسی عزیز دلم
آدرینا
14 مرداد 93 20:15
10 ماهگیت مبارک عسلی این عکس آخری خیلی خوشگله من عاشقش شدم
مامان مهدیه
15 مرداد 93 0:55
ده ماهگیت مبارکه چه ووروجکی شده برای خودش
سهیلا مامان آیسا
15 مرداد 93 9:16
ای جونم لیانای خوشگل.......... عزیزم 10 ماهگیت،اولین قدمها واولین کلمات مبارکت باشه عکسهاشو ببین چه ناز وخوردنیه قربونت بـــــــــــــــرم
مامان مهنوش
پاسخ
..ممنونم سهیلای عزیزم
مامان فرخنده
15 مرداد 93 9:37
اي جانم سفيد برفي ده ماهگيت مبارك عروسك ناز عاشق عكس آخرت هستم اميدوارم هميشه زندگيتون مثل حالا سرشار از عشق وشادي باشه ومهنوش جونم هم از ديدن اين ورجكهاي خوردني سرمست بشه
مامان مهنوش
پاسخ
..مرسی فرخنده نازنینم
زهرا
15 مرداد 93 12:51
سلام الهیییییییییییی چقدر این دوتا فسقلی خوردنی ان ماشالله خدا حفظشون کنه ماهگرد دهم لینا عسلی هم مبارک باشه ایشالله 10000 ماهگردشو جشن بگیرید.
مامان مهنوش
پاسخ
..ممنون عزیز دلم..لطف داری
دختربهاری
15 مرداد 93 15:27
خدااااااااااااا چه دختر ملوسی ای جووووووووووونممممممممممنم با تبادل لینک موافقین خیلی دخترتون نازه خدا براتون نگهش داره قربونت برم لیانا عسلی
مامان مهنوش
پاسخ
..مرسی گلم..حتما
نیلا مامان آوا و رها
15 مرداد 93 15:54
سلام مهنوش جان من دوقلوهایم تقریبا همسن لیاناجان هستند و پیشنهادی داشتم بهتر است وبلاگ قشنگتان را به هر دو فرزندتان اختصاص دهید حتی از اسم وبلاگ و شروع سن هردوی آنها و از خاطرات هردوی آنها چون ماهان الان کوچک است ولی کمی بزرگتر شود ...... فقط تجریه از دوفرزند دوستم
مامان مهنوش
پاسخ
...مرسی عزیزم از تذکر به جات..سر فرصت ایشالا
آویسا
15 مرداد 93 17:11
10 ماهگیت مبارک خوشگل خانوم.تو اولین عکس من فکر کردم اون تاج سر لیاناست خوب که دقت کردم دیدم تاج مبله،اما جالب بود و توی اون عکسی که سرپا ایستاده خیلی شبیه داداشش شده.خدا حفظشون منه
مامان مهنوش
پاسخ
...مرسی گلم
مامی آنا
15 مرداد 93 17:48
ده ماهگیت مبارک کوچولوی ناز.عاشق عکس چهارمی شدم .تو عکس ها مشخصه چقدر مهربونه به نظر من شخصیت بچه ها از کوچیکی مشخصه و لیانا به نظر نی نی مهربون و صبوریه.
مامان مهنوش
پاسخ
..مرسی عزیزم..همه بچه ها مهربون و دوست داشتنی ان
آبجیــــــــــ حنانــــه
15 مرداد 93 18:15
سلاااااام مامان مهنووش گل ده مااهگیت مباااااااااااااااارک گل قشنگ ایشاااالاااا توولد صدوبیست سالگیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــت شاد و سرافراز باشیـــ
مامان مهنوش
پاسخ
..سلام عزیزم...ممنون..شما هم همینطور
مامان
15 مرداد 93 18:57
ای جانم لیانای خوشگلم.ده ماهگیت مبارک. انشاالله صد ساله بشی.
مامان مهنوش
پاسخ
..ممنون عزیزدلم
مامان
15 مرداد 93 18:58
کیکها هم خیلی خوشگل بودن.به به....
مامان
15 مرداد 93 19:03
عکسها خیلی عالی بودن. شیطنت لیانا جونم کاملا مشهوده...
آخرین پلان
16 مرداد 93 1:23
بعضي از انسان‌ها در هر فرصتي به دنبال مشكل مي‌گردند؛ ولي انسان‌هاي موفق در هر مشكلي به دنبال فرصت مي‌گردند و به قول ديل كارنگي اگر تقدير زندگي در مسير آنها يك ليموترش هم قرارداد، از آن شيرين‌ترين شربت زندگي را تهيه مي‌كنند و با عشق مي‌نوشند. يادمان باشد كه مشكلات، دامنه ذهن ما را وسعت مي‌بخشد و توانايي‌هاي ما را براي رسيدن به پيروزي‌هاي بزرگتر افزايش مي‌دهد.
شیما مامان شاهین کوچولو
16 مرداد 93 13:24
اخیییییی. ناااازی. بازم عکسای خوشگل از مامان مهنوش فسقل خانوم تولد 10 ماهگیت مبارک باشه . کیک ماهگردت خیلی خوشگله عکس اولی و اخری رو دوست داشتم مرسی مامی
مامان مهنوش
پاسخ
..مرسی شیمای عزیز
فاطمه عاشق لیانا عسل
16 مرداد 93 16:35
ای خداااااااااااااااااااااااااا چه جیگری واقعا مامانتون راست گفتن بهتون نماد یه موش خرمای درون داشته باشین بوس بوس
مامان مهنوش
پاسخ
..مرسی گلم
امیررضا و آاندا و مامانی
16 مرداد 93 20:24
ای جونم ده ماهگیت مبارک وروجک شیطون قدر این لحظه ها رو بدون مهنوش جانبوس برای لیانا و ماهان عزیز
مامان مهنوش
پاسخ
..ممنون عزیزم..بله...قطعا همینطوره
نیلوفر
17 مرداد 93 10:47
قربون چشماش 10 مهگیت مبارک عسلی انشاالله 100 ساله شی به ما هم سر بزنید
مامان مهنوش
پاسخ
...ممنون..خدا نکنه گلم..حتما
مامان مهرناز
17 مرداد 93 23:55
چقدر زیبا نوشتی چقدددددددددددددددر عکسای خوشملی از این گل دختر گرفتین درسته باید قورتش داد خدا دو فرشته ی نازتو واست نگه داره عکس اخر محشششششششششششششششششششره
مامان مهنوش
پاسخ
..ممنون عزیز دلمم
بهار مامی غزل
18 مرداد 93 3:46
عزیزم ده ماهه شیرینم مبارکت باشه این ده ماهگی و دو رقمی شدنت ماهگردت منم توی عکس اولی فکر کردم اون تاج سر لیانا گلی هست اخه چقدر تو شیرین و شیک پوشی عزیزممم ماهان هم که مثل همیشه حرف نداره عزیز دل منه
مامان مهنوش
پاسخ
...مرسی بهار عزیزم
مامان دیبا
18 مرداد 93 10:44
ده ماهگیت مبارک عسل خانوم چقدر زود لحظه ها می گذرن مهنوش جان گذر لحظه های شیرین زندگی با ماهگرد ها ی کوچولوهای ناز مون بیشتر حس می شن
مامان مهنوش
پاسخ
..اره واقعا مریم جونم
مامان آیسو وآیسا
18 مرداد 93 10:50
عزیززززززززززززز دلم دو رقمی شدن ماهگردت هزاران بار مبارک
مامی الی
18 مرداد 93 11:52
اي جان خوش تيپ خاله! بابا شنل!! اي دو كيكي دو رقمي. خدا حفظت كنه موش كوچولوي صورتي. مهنوش جون شما هر جا باشي اونجا پر طرفداره. از تاپيك خداحافظي نكنيا دلم برا نوشته هات تنگ ميشه.
مامان مهنوش
پاسخ
..مرسی عزیز دلم..نظر لطفته..من هم دوست دارم همچنان در کنار دوستهای گلم بمونم
مهربوون
18 مرداد 93 12:54
عزیزم 10 ماهگیت مبارک خانوم خوشگله ... عاشق نگاه کردنت به دوربینم
مامان مهنوش
پاسخ
..ممنون مهربون عزیز
فاطمه
18 مرداد 93 14:27
من لینکتون کردم
مامان مهنوش
پاسخ
..لطف کردی
فاطمه
18 مرداد 93 22:37
سلام خاله جون شما هنوز منو لینک نکردین؟
مامان مهنوش
پاسخ
.چرا عزیزم..تو پیوندهای روزانه
مامان عاطفه
19 مرداد 93 15:58
ده ماهگیت مبارگ نازکم
جشن تولد مدرن کودک و نوجوان با شایلین تم
19 مرداد 93 18:33
با سلام شما در قرعه کشی سالانه جشن تولد مدرن کودک و نوجوان با شایلین تم برنده شده اید لطفا برای ثبت و در یافت هدیه به نام خود به صورت زیر عمل کنید ممنونم جشن تولد مدرن کودک و نوجوان با شایلین تم و یا http://www.arzanhadaya.mihanblog.com
سوگل
19 مرداد 93 23:49
هزار ماشاالله به این فرشته های نازت
مامان آنیسا
20 مرداد 93 8:13
ایشالا که 120 ساله بشی عزیزم
مامان مهنوش
پاسخ
..ممنون عزیزم
نیکــو
20 مرداد 93 14:55
من میمیرم برای این ملوسک 10 ماهگیت ،راه رفتنت ..شیرین زبونیات مبارک باشه پرنسس مهنوش جان همیشه از دیدن عکسهات لذت می برم
مامان مهنوش
پاسخ
..ممنون گلم..نظر لطفته
مامان دوقلوها
20 مرداد 93 15:39
10 ماهگی لیانا کوچولو مبااارک.همیشه سلامت و سرزنده باشه
مامان مهنوش
پاسخ
..مرسی عزیز دلم
آی ناز
23 مرداد 93 20:40
خیلی اسم زیبایی داره عروسکتون خیلی فیس شیرین و خاصی داره. خدا حفظ کنه عروسکهاتونو براتون
مامان مهنوش
پاسخ
..ممنونم عزیزم..لطف داری
مادارنه
24 مرداد 93 0:48
سلام وب سایت مادرانه یک پرتال جامع در زمینه بارداری و بچه داری میباشد . لطفا از سایت ما دیدن فرمایید و در صورت تمایل لینک ما را در قسمت پیوند های خود قرار دهید . مادرانه http://madaraneh.com/ با تشکر
مامان مریم
24 مرداد 93 2:02
وای خدا عکس اخر لیانا جان معرکه هست. ببوس این گل دختر ناز رو. من دلشاد نی نی سایتم
مامان مهنوش
پاسخ
..مرسی دلشاد جونمممم..بووس برای شازده پسر نازنین
مامان خدیجه
25 مرداد 93 11:06
ایشالا همیشه به شادی وخنده 10ماهگیت مبارک باشه عزیزم
مامان مهنوش
پاسخ
..ممنون عزیز دلم
مهتا
25 مرداد 93 12:11
سلام ، آرزوی روزهای خوش برای دو فرزند گلت دارم ، من اولین بار وبلاگ شما رو دیدم به جدیت می گم بی نظیره ...... بی نظیر خوش به حال کوچولوهای گلت که این مامان نفسو داران
مامان مهنوش
پاسخ
..ممنون گلم..این نظر لطف شماست
ندا
26 مرداد 93 12:42
سلام مامان لیانا من جدیدا با وب دختر و پسر نازتون آشنا شدم.... من خیلی نی نی دوست دارم مخصوصا لیانای شما رو.... از این به بعد همیشه به وبتن سر میزنم..... راستی ر وقت وب رو به روز کردید به منم خبر بدید.... ممنون ایشالله دخترتون در پناه خدا سالم و صالح و سلامت باشه..... دوستون دارم فعلا........
مامان مهنوش
پاسخ
...ممنون گلم..لطف داری
محیا
26 مرداد 93 15:02
وای چه دخنر نازی داری....خوش حال میشم به وبلاکم سر بزنی
مامان مهنوش
پاسخ
...ممنونم..حتما عزیزم
✿مامان دنیز✿
31 مرداد 93 2:23
نظرم کو؟؟؟؟ اشکال نداره ،گلاب خانوم چقدر خوشگل شدی خاله قربونت برهخیلی جیگر شدی ،مامانی اسپند دود برا گلمونراستی لبه تخت چه مزه ایی میده؟دنیز هم اینکارو میکنه،؟ خوشمزه اس ،دوس دارین؟
مامان مهنوش
پاسخ
...مرسی خاله جون..اره واقعا..گویا خیلی خوشمزه اس و ماخبر نداریم
مامان فرخنده
5 شهریور 93 8:05
ليانا جونم اولين روز دخترت مبارك باشه هزاران سال همچين روزي را ببيني عروسك ناز
مامان مهنوش
پاسخ
..ممنون فرخنده گلم