لیانالیانا، تا این لحظه: 10 سال و 6 ماه و 29 روز سن داره

لیانا عسل مامان و بابا

دختر با دندون من!

1393/3/8 12:30
نویسنده : مامان مهنوش
11,182 بازدید
اشتراک گذاری

نازنینم..دخترم..شاخه نیلوفرم 

ماه هشتم زندگیت همراه بود با تغییر و تحولاتی که البته از مدتی پیش بی صبرانه در انتظارش بودم

مهمترین و به یاد ماندنی ترینش:

رویش اولین مروارید سفید بر روی لثه های نرم صورتی رنگتجشنجشن...

 

بیست و نهم اردیبهشت ماه که مصادف بود با هفت ماه و 23 روزگی تو گل نازموقتی با انگشت کوچکم لثه های نرمت رو لمس کردم تا ببینم خبری از جوانه زدندندانهایت( که از مدتی پیش از زیر پوست نازک لثه هات خود نمایی میکرد )هست یا نه ، دستم با یک جسم کوچولوی سخت برخورد کرد ...

 

و از حس این چیز کوچولوی سفت بود که جیغی از سر خوشحالی کشیدم! و درچشم بر هم زدنی گوشی به دست شدم و خبر رو تلفنی به گوش بابا جانترساندم ....طاقت نداشتم تا عصر حوصله کنم تا بلکه بابت این خبر خوش مژدگانی هم بگیرم! حجم شادیم به قدری زیاد بود که باید کسی را در آن سهیم میکردم...

 

و شش روز بعد در چهارمین روز خرداد ماه دومین دندان هم بر روی لثه هایقشنگت جوانه زد..

 

و حالا ....لبخندت با درخشش آن دو مرواردید سفید در صدف بی مانند دهانکوچکت...جان می بخشد و دل می برد ..

 

 

بند دل منی...هشت ماهه شیرینممممم

                   گل      

و اماااا....رویش این دو مرواردید کوچک بهانه خوبی بود برای یک جشن کوچکخانوادگی ...که بنا به یک رسم و سنت قشنگ قدیمی همراه شد با آش پزون اونهم از نوع دندونیش!

 

و به این ترتیب باز هم دست به کار شدم و بساط چسب و کاغذ و قیچی را علمکردم...با این تفاوت که این بار سوژه ماشین و مک کویین و ماتر و...نبود ،دلمشغولی جدیدم تدارک تزییناتی بود مرتبط با دندان و پری دندان و مسواکو.....!!متنظر

 

و با توجه به وقت بسیار کمی که برای آماده سازی مقدمات این جشن کوچکداشتم،  باز هم کمک و همراهی ساناز نازنینم بود که مسیر را برایم هموارتر کرد...

 

و باقی داستان به روایت دوربین...

     

لیانا

 

کیک اش دندونی                          بیسکوییت دندان                                          گل  باقی داستان در ادامه مطلب! گل

 

                         

 

ریسه دست ساز مامان!

ریسه دندونی

ریسه

قاشق و چنگال

لیوان

بشقاب

پری دندون

شیرینی

شیرینی

چاقو

و تاجهایی برای شاهزاده های من..قوی

طراحی و ساخت تاج از مامان مهنوش!خندونک

تاج

ماجرا از این قرار بود که پسرکم وقتی تاج مامان ساز خواهرش رو دید ، هوس تاج کرد..اون هم فقط و فقط از نوع طلاییش! و بالاخره در شهر کتاب مرکزی موفق به پیدا کردن مقوای طلایی شدیم ..تا تاج پسرم به موقع و سر وقت برای مراسم تاجگذاری آماده بشه!

عاشقتممممممممم شاهزاده رویاهای مادر

ماهان

و آش مامان پز ....

کمک آشپز: فاطمه جون!

و دستور تهیه آش از دوست گلم الهام عزیز 

البته این آش با وجود داشتن چندین مشاور و مجری نه شور شد و نه بی نمک!

اش دندونی

اش دندونی

جشن دندونی

 

لیانا سلطان!!خندونک

لیانا

و اینک در معیت سلطان ماهان!

ماهان و لیانا

سلطان بانوی متفکر!

لیانا

پرنسس خوش خنده!

لیانا

 

و فضولچه بانو..نه ببخشید! شاهزاده خانوم کنجکاو که میخواست تاج برادرش را لمس کند!..فقط همین..نه این که احیانا آن را تکه پاره کند!سکوت

لیانا

 

جشن دندونی دخترکم همزمان بود با هشتمین ماهگرد نفسم

لیانا

 

و دندانی که دیدنش فقط کمی دقت میخواهد..نه میکروسکوپ الکترونی!

    لیانا

   

 و چند هفته قبل ...

مرواریدهای سفید دخترکم را میشد از زیر پوست نازک لثه های نرم و پنبه ایش دید

لیانا 

 

                           

نظرات (69)

الهه مامان مبین
8 خرداد 93 10:46
مبارک باشه عسلم اولین مرواریدت . همیشه سلامت و زنده باشی . با اون تاج بالای سرت مثل پرنسس ها شدی نازنینم . هزار تا بوووووووووووووووووس برای لیانای خاله و ماهان گل من . مهنوش جون خسته نباشی عزیزم . عکسا مثل همیشه عالییییییییییییییییییییییی
مامان مهنوش
پاسخ
..ممنونم الهه عزیزم...بوس برای مبین قشنگم
الهه مامان مبین
8 خرداد 93 10:48
8 ماهگیت مبارک نازنین . یه دنیا گل برای گل خاله
مامان مهنوش
پاسخ
..مرسی خاله الهه ناز
مامان آیسو وآیسا
8 خرداد 93 10:59
مبارکه رویش اولین مرواردیدت لیانا عسل دست شما هم درد نکنه مهنوش جون عالی بود همه چیبرا عسل خانوم میگم آش دندونی هم دلمون خواست
مامان مهنوش
پاسخ
..مرسی عطرا جان...راه دوره..وگرنه برات میفرستادم
مامان شازده پاشا
8 خرداد 93 11:28
فرشته کوچولو مبارکه اولین دندونات عزیزم .....دست مامان جونت دردنکنه بااینهمه وقتی که گذاشته اون آشم بایدخیییلی خوشمزه باشه بدجورچشمک میزنه
مامان مهنوش
پاسخ
..مرسی حکیمه جونمممم..بگو خودم برات درست کنم بفرستم..اش چیه؟؟..شما جون بخواه
مامانی اریان
8 خرداد 93 13:02
مبارکه مبارک چه تم قشنگی عزیزم خیلی خوشحال شدم قررررربونت بره خاله
مامان مهنوش
پاسخ
..ممنون عزیزم..خدا نکنه
رومینا
8 خرداد 93 13:31
قربون پرنسس کوچولوی خودم بشم که اینقدر نفسه عشقه . مرواریدای کوچولوت مبارکت باشن . مامان مهنوش خیلی باسلیقه ایی عزیزم.. مامان نمونه همه چیز عالی بود
مامان مهنوش
پاسخ
مرسی رومینا جون..لطف داری
نیکــو
8 خرداد 93 13:42
لیانا عسلم مبــــارکه مروارید های خوشگلت گلم من میمیرم برای این خواهر برادر خوشتیپ و ناااااااز پرنسس خوشگل 8 ماهگیتم مبارک باشه چه جشن قشنگی ..ایول به این مامانی هنرمند و با ذوق
مامان مهنوش
پاسخ
ممنون عزیزم..نظر لطفته
مامان مینای آرتین
8 خرداد 93 14:41
لیانا خانم مرواریدهای سفیدت مبارک عزیزم... به ماهان جون واقعا سلطان بودن میاد
هما
8 خرداد 93 16:28
الهی قربون اون دوتا دندون نازت بشم لیانا سلطان! جونمممم ماهان با اون تاج گذاریش همه چی عالی بود مهنوشی کلی کار باهات دارم خخخخخخ
مامان مهنوش
پاسخ
...مرسی همایی...چی کارم داری؟؟..خیر ایشالا..خخخ
مامانی اریان
8 خرداد 93 19:43
مبارکه عزیز دلم افرین به مامانه خوش سلیقت
nasim
8 خرداد 93 19:45
سلام مهنوش جان لیانا جان 8 ماهیت مبارک نفس 2 مروارید مبارک باشه خلق دوست دارم
مامان مهنوش
پاسخ
..سلام گلم..مرسی
ساناز
8 خرداد 93 22:57
لیانا جوووووووووون خوشگلم اولین مرواریدهای خوشگلت مبارک
مامان مهنوش
پاسخ
مرسی خاله ساناز مهربون
ساناز
8 خرداد 93 22:59
مهنوش جوووون تزییناتت عالی بودن دستت درد نکنه مامان خوش سلیقه منم کاری نکردم من طبق معمول عاشقه کیک و بیسکویتهای دندونیشم آش دندونی هم جامون خالی بوده
مامان مهنوش
پاسخ
...به لطف کمکهای تو عالی شد دوستم...جای شما هم واقعا خالی بود
ساناز
8 خرداد 93 23:01
لیانا سلطان و ماهان سلطان و تاجهشونم خیلی جالب بود
سپیده
9 خرداد 93 1:12
الهی و ماشالله چ دخمل پسر نازی . مبارک باشه هم اولین مروارید و هم 8 ماهگی تزیینات فوق العاده بود چ تاج های قشنگی و این رو هم بگم بسیار با احساس مادرانه مینویسید و این عالی و دوس داشتنی است
مامان مهنوش
پاسخ
..ممنونم سپیده جان..لطف داری
خاله عاطی
9 خرداد 93 1:27
سلام کوچولو چقد شما نازی فداتشم ب منم سربزن
مامان مهنوش
پاسخ
..ممنون..چشم
نرگس
9 خرداد 93 13:10
سلام خداحفظ کنه دخترتون رو چه مامان شاد و خوش ذوقی هستین. میشه بپرسم کیک و بیسکوییتها رو به کجا سفارش دادید؟؟
مامان مهنوش
پاسخ
..ممنون..لطف دارین..شیرینیها خونگیه..کار یه خانوم خوش ذوق
Hasti
9 خرداد 93 14:29
مهنوش جون تبریک میگم بابته دندون درآوردن دختره خوشگلت... من عـــــــــاشقِ کیکش شدم! میتونم بپرسم کجا سفارش دادی؟؟
مامان مهنوش
پاسخ
..خونگیه کیک عزیزم..خواستین شماره بدم
مامانی رادین
9 خرداد 93 21:47
سلآم به نویسنده صاحب خونه مجازی لیانای ناز مروارید کوچولو تون مبارک عزیز دلم خوشحالم اولین ورودم با جشن شما یکی شده با اجازه لینکتون میکنم چون عاشق جوجه کوچولو هاتون شدم
مامان مهنوش
پاسخ
...سلام گلم..ممنون..لطف دارین
زهرا ک
10 خرداد 93 5:30
سلام به به مبارک باشه دخمل عسل طلا به سلامتی ایشالله مامانی دلم آش خواست ایشالله جشن پیشرفتای بعدیش ماهان گلم بدون تاجم یه شاهزاده تمام عیاره بوسسسسسسسسس برای قند عسلا
مامان مهنوش
پاسخ
..مرسی زهرای گلم..
سهیلا مامان آیسا
10 خرداد 93 10:55
اولین مرواریدت مبارک لیانای نازززززززم ماهگرد هشتمت هم مبارک عسلی آفرین به این هنرنمایی های مامان،چه می کنه مهنوش جون تو این روزهامهنوش جون همه چیز عالی بود برای شاهزاده های گل
مامان مهنوش
پاسخ
مرسي سهيلا جان٠٠٠٠ لطف داري عزيز دلم
mAhyA
10 خرداد 93 12:06
وااااااای عزیزمممم مبارک باشه اون دندونای خوشگلت عروسک ماشالله مثل ماه شدی مامانشون من منتظر جواب نظر خصوصی پست قبلی هستم
مامان مهنوش
پاسخ
ممنون مهيا جان در اولين فرصت به روي چشم
مینا
10 خرداد 93 12:39
مبارکه دندونت سلطان بانو کوچولو
مـ ــریـــ ـــــم
10 خرداد 93 13:09
ای جوووووووووووووونم مبارک باشه عشقممممم . عزیزم چ دندون خوکشلیییییییییییییییییییییییی تم عالی بود . مثل هممیشه همه چی خوب و زیبا و بی نظیر
مامان مهنوش
پاسخ
ممنونم مريم جان
Hasti
10 خرداد 93 13:13
ینی چی کیک خونگیه؟؟؟ خودت درست کردی خانومی؟!!
مامان مهنوش
پاسخ
يعني توي خونه درست شده! يه خانومي تو منزل درست ميكنند نه من ٠٠٠٠٠گفتم كه اگر خواستين شماره شو بدم
فرناز
10 خرداد 93 18:17
شما تهران هستید مهنوش جونم؟!
مامان مهنوش
پاسخ
بله عزيزم
مامانی بهار
11 خرداد 93 1:47
سلام مامان با سلیقه من از طرف بهارم خوشگلهای شمارو میبوسم چون بهار منم هشت ماهه شد. هشت ماهگیت مبارک جگرم دندون های خوشگلت هم مبارک
مامان مهنوش
پاسخ
ممنون عزيزم ٠٠٠٠بوس براي بهار كوچولو
مــن و آوايي قــلــمــبــه
11 خرداد 93 5:07
سلام خوبي خواهر ... نظر دهي كه واسه پست بالاييش بازه .... احتمالاً نديدي
مامان مهنوش
پاسخ
نه والا نديدم
مــن و آوايي قــلــمــبــه
11 خرداد 93 5:08
دکتر گفت: برایت آرامبخش نوشتم! اما هر چه داخل نسخه ام نگاه کردم، نام تو نبود...!!!
مــن و آوايي قــلــمــبــه
11 خرداد 93 5:09
اي جونم نفس در اومدن مرواريد ات مبارك
مــن و آوايي قــلــمــبــه
11 خرداد 93 5:11
به به عجب كيكي عجب آشي ... نوش جون ... ما عكسش و ميبينيم كافيه
مامان مهنوش
پاسخ
بيا برات اش هم ميپزم الي جون
مــن و آوايي قــلــمــبــه
11 خرداد 93 5:12
ماهگردت هم مبارك نازنين دختر
مــن و آوايي قــلــمــبــه
11 خرداد 93 5:13
خواهر جونم واقعاً خسته نباشي ... همه چي عالي ... به خصوص تاج ها
مامان مهنوش
پاسخ
مرسي دوستم
مــن و آوايي قــلــمــبــه
11 خرداد 93 5:15
چقدر بيسكوئيت ها با حال شدن ... درست گفتم اون ها كه تو ظرف اسمارتيز اند بيسكوئيت اند ديگه مهنوش ؟؟؟ كجا سفارش دادي خواهر؟؟؟ يا اينام هنر خودته ؟؟؟
مامان مهنوش
پاسخ
اره درسته ميام وبت ميگم
مــن و آوايي قــلــمــبــه
11 خرداد 93 5:17
خيلي خيلي دوستون دارم ... مواظب خودت و گل هاي زيبات باش خواهري ... زير سايه ي خدا باشين تا ابد انشالله
مامان مهنوش
پاسخ
ايضا ما هم هم٠٠٠٠ مرسي ٠٠بوس براي اؤا جونم
مامان آنا
11 خرداد 93 5:24
سلام من تازه وبتون را دیدم هزار ماشااله چه بچه های نازی دارین .لیانا کوچولو خیلی خوش پوش و خواستنیه از طرف من ببوسینش
مامان مهنوش
پاسخ
مرسي عزيزم لطف دارين
مامان دیبا
11 خرداد 93 15:39
مبااااااااااااااااااااااااااااااااااارک باشه پرنس کوچولوی زیبای من مهنوش جون دستت درد نکنه و افرین به سلیقه بی نظیرت راستی ممنون از پیامت آلو رو به سوپ دیبا اضافه کردم انگاری خوشش اومده . واقعا درد سری دارم با نخوردن سوپش... فعلا روزی 3 نوع سوپ رو امتحان می کنم که 2 تاش مورد پسند واقع شده انگاااااااااااااااار
مامان مهنوش
پاسخ
مرسي دوستم ٠٠٠خواهش ميكنم..خدارو شكر ٠٠٠بوس براي ديباي نازم
sama
12 خرداد 93 14:55
سلام به مادری که احساسش رو اینقدر قشنگ توصیف میکنه و به تمام معنا برای فرزندانش مادری میکنه...تولد ماهان عزیز و جشن دندونی لینای خوردنی مبارکککککککککککک... وبلاگ ندارم ولی از هوادارای وبلاگ قشنگتونم...
مامان مهنوش
پاسخ
سلام گلم ٠٠ممنون٠٠لطف داري عزيزم
ماری
13 خرداد 93 5:44
ای جان دلم پرنسس خوشگل هشت ماهه ..به به چه بساط جشن و شادی دلرباییه ...مامان باز هم که مثل همیشه عالی کار کردید ...خسته نباشید اون دو عدد عشق رو جای من ببوسسسسس
مامان مهنوش
پاسخ
مرسی ماری عزیزم
مامان دردونه
13 خرداد 93 12:00
سلام الاهی به سلامتی......چقدر ناز شدی با دندون خاله ای....
مامان دردونه
13 خرداد 93 12:00
وای مهنوش جون مثل همیشه جشن عالی بووووووووووووووود...خیلی خیلی خیلیی خشنگ بوووووووووووووود
مامان مهنوش
پاسخ
مرسی دوستم
مامان دردونه
13 خرداد 93 12:01
ای جون دلمممممممممممم با شما 2تا....لیانا سلطان و ماهان سلطان...خدا حفظتون کنه
مامان مهنوش
پاسخ
ممنون خاله جون
مامان دردونه
13 خرداد 93 12:03
وای چه آشی...چه اسمارتیسی.....چه بیسکوییتی..... عزیزم کجا سفارش داد؟؟؟؟البته شاید هم خودت درست کردیشون...میشه به منم بگی؟؟؟؟
مامان مهنوش
پاسخ
میام وبت میگم عزیزم
مامان دردونه
13 خرداد 93 12:03
عزیزم 8 ماهگیت مبارک ناز ناز خاله
کودک ايراني
13 خرداد 93 18:30
با سلام! وبلاگ کودک ايراني راه اندازي شد! از شما دعوت ميشود در نظرسنجي وبلاگ شرکت کنيد و بگوييد که ميخواهيد در اين وبلاگ درباره کدام يک از موضوعات مربوط به کودکان مقاله قرار داده شود؟ نظر خود را فقط از طريق درج نظر در وبلاگ اعلام فرماييد. از بين کساني که نظر درج ميکنند ، به قيد قرعه به سه نفر کارت شارژ تلفن همراه هديه داده ميشود! قرعه کشي جمعه 16 خرداد ساعت 20 انجام شده و نتيجه آن به اطلاع همه ميرسد. منتظر نظرات خوب شما هستيم! با تشکر! --------
مامان
13 خرداد 93 19:53
وای چه سورپرايزی. کلی خرسند شدم از پیوستنت به کباب خورها،لیانای عزیزم.
مامان مهنوش
پاسخ
مرسی ...لپ تاپ ندارم..تلگرافی میجوابم
مامان
13 خرداد 93 19:54
هشت ماهیت مبارک عزیز دلم.همیشه تنت سالم و لبت خندون باشه.
مامان
13 خرداد 93 19:57
جشن هم عالی بود.تزیینات جشن هم حرف نداشت.خسته نباشی مهنوش عزیزم.خدا قوت دوتا جشن پشت سر هم،اونم تم دار،انگشتات درد نکنه.خخخخ
مامان مهنوش
پاسخ
مرسی دوستم
مامان
13 خرداد 93 20:00
کیک و شیرینی ها واقعا زیبا بودنو با ظرافت و حوصله زیاد درست شدن،دست پزندش درد نکنه
مامان
13 خرداد 93 20:03
تاج ها هم خیلی زیبا بودن..... فرشته ها رو میبوسم..
مامان مهنوش
پاسخ
مرسی گلم
خاله
14 خرداد 93 11:55
خدا حفظش کنه مروارید خوشگلشم مبارکش باشه به ماهم سربزنید منتظریمااااااااااااااااا
مامان مهنوش
پاسخ
ممنون ...حتما عزیزم
مامان مهربان
15 خرداد 93 19:47
لیاتای عزیزم رویش اولین مرواریدت مبارک
مامان مهنوش
پاسخ
مرسی گلم
ساناز
18 خرداد 93 0:08
مهنوش جون منم همينطور ازتون بيخبر بودم گفتم شايد مسافرتي وگرنه من هميشه بهت سر ميزنم عزيزم
مامان مهنوش
پاسخ
..ممنون ساناز عزیزم
مامان فرخنده
19 خرداد 93 7:57
خاله جون ببخشيد هشت ماهگيت مبارك به جمع كباب خورها خوش اومدي مهنوش جون با سليقه مثل هميشه جشنت عالي وشيك بود اون بسگويتها را از كجا ميگيري به نظر ميرسه بايد خوشمزه باشه. قربون ماهان جونم بشم چقدر تاج بهش مياد شاهزاده ايراني پرنسس هم كه توي جشن با اون دندونهاي خوشگلش واقعا ميدرخشيد بوس براي شما نازنيها
مامان مهنوش
پاسخ
مرسی فرخنده جونمممم..لطف داری
مریم
19 خرداد 93 15:35
مبارک لیانای نازنازی مهنوش جان شماره اشپز کیک به منم میدین بی زحمت
مامان مهنوش
پاسخ
البته عزیزم..شماره اش هست09353064260
الهه مامان مبین
19 خرداد 93 17:55
خصوصی مهنوش جونم
شیما مامان شاهین کوچولو
21 خرداد 93 0:44
خیلی خوشگل و با سلیقه ای ول مهنوش جون کارت درسته.... کیکش هم خیلی خوشگل طراحی شده. لیانا جونم مبارکت باشه عزیییییزم
مامان مهنوش
پاسخ
..مرسی عزیزم..بوس برای شاهین قشنگم
paridokht
22 خرداد 93 14:37
چقد همه چی باسلیقس
مامان مهنوش
پاسخ
..ممنونم
مریم مامان شاینا
28 خرداد 93 1:10
لیانا جون مرواریدهای زیبات مبارکت باشه
مامان مهنوش
پاسخ
..ممنونم
آدرینا
28 خرداد 93 18:04
ای جونم مبارکه عسلم
مامان مهنوش
پاسخ
..مرسی گلم
مامان بردیا اریایی
26 تیر 93 2:53
خیلی ناز شده همه چیز اگه دوست داشتین پیش ماهم بیااین
مامانی
2 مرداد 93 23:00
عاشقتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتم.
بیتا
3 مهر 93 13:28
چرا پس نیستید
مامان مهنوش
پاسخ
..هستیم که
عسل
24 مهر 93 22:34
با سلام و خسته نباشید به شما مادر من هم چند وقته دیگه باید برای دخترکم جشن دندونی بگیرم ولی هیچ کاری بلد نیستم می شه مرحله مرحله به منم اموزش بدید هر کاری کردید می شه هر طور بهتره راهنماییم کنید ؟ ممنونم
مامان مهنوش
پاسخ
..عزیزم دقیقا چی مد نظرتونه؟؟..بگین تا راهنماییتون کنم اگه بدونم
عسل
29 مهر 93 12:44
من در واقع باید بگم یه مامان بی هنرم که هیچ کاری بلد نیستم مثلا تاج بلد نیستم درست کنم ریسه های هپی فرست توس یا مدلهایی که روی قاشق ها زدید بلد نیستم اصلا اش دندون هم بلد نیستم درست کنم جایی هست مثلا تم دندون داشته باشه یا باید خودمون خلاقیت داشته باشیم
مامان مهنوش
پاسخ
..عزیزم اش دندونی رو میتونی از روی نت دستورشو برداری..بعدا بگو نی نیت پسره یا دختر..تا بهت برای ریسه و بقیه موارد ادرس بدم..
عسل
1 آبان 93 13:01
خیلی ممنون از وقتی که میذارید و به پیام های من جواب می دین. بچه ی ما هم مثل لیاناجون دختره
مامان مهنوش
پاسخ
http://koodakeman91.niniweblog.com/post2774.php..این لینک دانلود ریسه..برای بقیه موارد هم شما به وبلاگ کودک من یه سر بزنید..تو بخش جشن دندونی تو ارشیو مطالب چیزای به درد بخور زیادی هست..باز هم اگر مورد خاصی رو میخواهین بهم بگین.. http://koodakeman91.niniweblog.com/....ادرس وبلاگ کودک من
عسل
3 آبان 93 14:54
خیلی ممنون ببخشید من دائم سوال می کنم چطوری این عکس ها را باید روی کاغذ بیارم باید خودم از روی نت روی مقوا بکشم و ببرم یا باید بدم بیرون پرینت بگیرم؟
مامان مهنوش
پاسخ
..هیچ اشکالی نداره عزیزم..باید دانلود کنی..بریزی روی فلش..بدی برات پرینت بگیرن..اگر هم پرینتر داری خودت میتونی پرینت بگیری
عسل
3 آبان 93 22:23
خیلی ممنون بابت راهنمایی هاتون
بهار
1 اردیبهشت 94 10:54
عزیزم میشه ادرس جایی که تم دندونیت رو سفارش دادی به من بدی ؟ ممنون
مامان مهنوش
پاسخ
خودم درست کردم..جایی سفارش ندادم